Cei 3 factori ai unei vieți sănătoase și fericite

Bine te-am regăsit!

Am să reiau ideea principală a mesajului meu: am credința că nu putem ajunge la forma maximă de sănătate decât dacă acționăm simultan asupra corpului și minții noastre.

În momentul în care alimentația sănătoasă, exercițiul fizic regulat și  modul de a gândi (astfel încât să ne ajute și să ne susțină, și nu să ne saboteze) devin un stil de viață, o obișnuință ( ca aceea de a te spăla pe dinți) efectele benefice încep să curgă de la sine:

–       scazi în greutate,

–       ești în formă, plin de energie,

–        reglezi nivelul  tensiunii arteriale, a glicemiei și colesterolului,

–       crești nivelul încrederii în tine și în abilitățile tale

–       și nu în ultimul rând, începi să vezi partea plină a paharului, ceea ce îți deschide orizontul spre noi soluții și oportunități care stăteau în umbra minții tale până acum.

Ca să ilustrez cele spuse anterior, am să-ți dau ca exemplu emisiunea TV  Biggest Loser. Poate că ai observat faptul că antrenamentele durează ore și ore pe zi, dar odată cu acestea se urmărește și controlul porțiilor de mâncare, atât cantitativ (cât mănânci?) cât și calitativ (ce mănânci?).

Pe de altă parte, un program nutrițional corect  nu îți va asigura tonusul muscular optim, ba dimpotrivă, poate determina acumularea de grăsime viscerală (grăsimea de pe abdomen) care crește riscul de boală cardio-vasculară.

Ca și Batman și Robin, acest duo dinamic este mult mai eficient când acționează împreună.

Pentru a completa rețeta și a o face și mai apetisantă, condimentăm cele două ingrediente cu puțin ”creier” (ca să facem lucrurile cu cap!).

Aud frecvent replica ”Nu am timp să vin la sală!”.

În momentul în care spui cuiva, de exemplu:

 ”Nu am timp să mă întâlnesc cu tine”,

traducerea liberă este

”Nu ești important pentru mine. Am lucruri mai importante de făcut”.

În concluzie, este o problemă de prioritizare. Dacă medicul îți spune:

”Dacă nu faci sală de trei ori pe săptămână, nu mai ai decât o lună de trăit!”,

GHICI CE? Mersul la sală și activitatea fizică devine brusc prioritatea numărul 1, chiar dacă se afla pe locul 20 pe lista preocupărilor tale!!!

Și din păcate nu citez din literatura de specialitate, ci am un prieten supraponderal care a făcut infarct la 26 de ani. Și după aceea a avut timp de sală. De ce să aștepți să se petreacă inevitabilul? În medicina preventivă circulă o expresie: Este mai bine să previi decât să tratezi! Și vă spun eu că este și mai eficient, și mai ieftin!

O altă problemă de mentalitate greșită pe care vreau să v-o împărtășesc este cea a ”rușinii”. Așa că frecvent aud aberații de genul ”Să mai slăbesc câteva kilograme, și după aceea vin la sală, că mi-e jenă de felul cum arăt.” (????!!!!!)

GHICI CE? La sală nu este concurs de MISS!!! Aici vin oameni ca tine, și ca mine, oameni care pun preț pe sănătatea lor. Ai să găsești de la fetițe scheletice de 18 ani până la doamne rubiconde trecute de prima tinerețe.

În plus, când ești în mijlocul unui grup care are aceleași interese și obiective ca tine, totul devine mai ușor și mai plăcut, uneori chiar distractiv! O parte esențială a procesului o reprezintă susținerea – de către nutriționist, terapeut, instructor și nu în ultimul rând a persoanelor din grup. Toți acești oameni pot deveni echipa ta!

Poate că ți-e rușine că mănânci în exces, și de aceea ai tendința să te ascunzi. Dar gândește-te la motivele care te determină să faci asta. Poate că de fapt astfel încerci să umpli niște goluri emoționale: un serviciu stresant și lipsit de satisfacții; o relație care scârțâie și în care nu îți mai găsești locul; momentele de singurătate în care te simți neglijată de partener. Și lista poate continua. Trist e că sunt o multitudine de motive pe care nici nu le conștientizăm. Aici intervine echipa ta. Având sprijinul echipei dispare sentimentul de izolare și cresc șansele de succes.

Și ține minte: echipa și tonusul tău mental sunt la fel de importante ca respectarea programului nutrițional și a programului de exerciții fizice.

Cu drag,

Oana

Publicat în Dezvoltare personală | Etichetat , , , , | 1 comentariu

Pentru a putea să-ți controlezi corpul, mai întâi trebuie să-ți controlezi mintea

slaba-grasa
Bine te-am regăsit!
Ai făcut primul pas? Ai învățat să te accepți și să te iubești pentru ceea ce ești?
Atunci hai să mergem mai departe.

Mi-am adus aminte de o prietenă care avea o părere așa distorsionată despre ea încât aproape evita să iasă din casă. I se părea că toată lumea care trecea pe lângă ea pe stradă îi privește insistent ”șuncile” (măcar dacă le-ar fi avut!). Așa că: serviciu – casă – casă – serviciu, zilnic, și atât.

Degeaba i-am spus că exagerează…Degeaba i-am calculat Indicele de masă corporală, procentul de țesut adipos, procentul de țesut muscular (compoziția corporală, într-un cuvânt-adică două). Valorile erau în limite normale – e adevărat – spre limita superioară a acestora.

Și la un moment dat, m-a străfulgerat o idee! Nu de mult văzusem pe un canal TV o emisiune foarte interesantă, a unui stilist britanic, care se numește Gok (pe TLC mi se pare). Gok ia în emisiunile lui câte o persoană care nu e mulțumită de cum arată, o învață să se îmbrace și să se fardeze, astfel încât să-și scoată atuurile în valoare. Și în final, voila transformare!

Dar interesant e, că la începutul emisiunii roagă persoana respectivă să se așeze în linie cu mai multe femei, aliniate în odinea crescătoare a greutății (și a dimensiunilor), cam acolo unde ar crede ea că ar fi potrivit. INVARIABIL persoana respectivă se vede mai grasă decât este în realitate!

Tu cum te vezi în mintea ta? Chiar acum te rog să-ți construiești în minte propria ta imagine – să te vizualizezi. Cum arăți? Îți place imaginea ta? Imaginea îți stârnește sentimente de mulțumire?…de nemulțumire?…Cum e?

Modul în care ne vedem în mintea noastră are impact asupra comportamentelor noastre și chiar asupra experiențelor noastre de viață. Din păcate cei mai mulți dintre noi tind să fie nemulțumiți de această imagine, ba chiar și vocea noastră interioară (aceea din capul nostru care chiar acum se întreabă: ”ce-o mai fi și vocea asta interioară?”) devine critică și certăreață.

Dacă am avut dreptate, și te-ai regăsit în cele spuse mai sus, hai să facem împreună câteva modificări ale imaginii noastre mentale:
• Așează-te într-o poziție comodă, închide ochii, relaxează-te și proiectează în mintea ta felul în care te vezi: postura, atitudinea, expresia feței etc.
• Schimbă postura în care stai, schimbă limbajul corpului astfel încât să inspiri o atitudine plină de încredere: îndreaptă-ți umerii, respiră profund și calm, ridică-ți capul și așterne-ți pe buze cel mai încrezător zâmbet pe care îl ai în arsenal;
• Modifică expresia feței și a privirii în cea a unei persoane care are un scop, care știe ce vrea și știe și cum să ajungă acolo;
• Fă imaginea cât mai colorată, strălucitoare, atrăgătoare, fă tot ce crezi tu necesar pentru a obține o imagine pozitivă și totuși reală a formei și mărimii corpului tău;
• Acum suprapune imaginea peste o piesă muzicală care are darul de a te inspira și motiva de obicei (la mine funcționează I want to break free a formației Queen);
• Reține (salvează) imaginea și verifică cu regularitate ca imaginea ta actuală să rămână una pozitivă.

Acum ne ocupăm de imaginea noastră din viitor. Creăm imaginea noastră mentală de peste 6 luni (sau 3, sau 2 – oricum, trebuie să ții seama că perioada de timp trebuie să fie una realistă, având în vedere că rata de slăbire fiziologică este de 0,5-1kg/săptămână), moment în care ne-am atins scopul, suntem în formă și am ajuns la greutatea optimă.
• Chiar dacă sună ciudat, imaginea pe care o ai în minte trebuie să fie cea din viitor, de peste 6 luni să spunem, și nu o imagine din trecut (chiar dacă atunci erai mai în formă);
• Imaginează-ți că te vezi în viitor sub forma unei poze pe un fundal alb; observă-ți corpul care are o postură plină de încredere;
• Pune în această poză orice crezi tu că îți permite să realizezi că aceasta este versiunea ta care are toate calitățile, abilitățile și convingerea că aceasta este cea mai bună versiune a ta. Aceasta/acesta ești tu care știi să te descurci orice ți-ar oferi viața. Aceasta/acesta ești tu, care ești sănătoasă, în formă și slab(ă). Aceasta/acesta ești tu, care ești echilibrat(ă) emoțional și fericit(ă) afectiv. Aceasta/acesta ești tu, care îți cunoști și recunoști valoarea de ființă umană.
• Știi că tu contezi și că ai valoare. Îți pasă de tine și ai un nivel ridicat de autorespect și încredere în sine.
• Acum suprapune această imagine peste o piesă muzicală care are darul de a te inspira și motiva;
• Adă-ți această imagine în minte oricând ai un moment liber.

Poate că ai să mă întrebi dacă merită efortul…sau poate că nu. Dar dacă da, află că există studii clinice făcute pe sportivi (și nu numai) care demonstrează că arderile calorice sunt egale sau chiar mai ridicate la sportivii care vizualizează un anumit exercițiu comparativ cu cei care chiar îl practică. Și dacă tot nu mă crezi, citește aici:
http://lecerveau.mcgill.ca/flash/capsules/articles_pdf/Gaining_strength.pdf

Aștept cu nerăbdare să împărtășim experiența trăită prin aplicarea acestei tehnici. Ați reușit să vă vizualizați? Ați întâmpinat probleme? Unde anume? Ce senzații și emoții ați trăit în timpul exercițiului?

Până data viitoare vă urez o Duminică plăcută și Sărbători fericite! Celor care serbează Paștele în aceste zile.
Aștept persoanele care locuiesc în Iași ( și nu numai) la Centrul Edy Valentino, Str. Sulfinei nr. 12 pentru evaluări nutriționale, consiliere nutrițională și psihologică (terapie prin NLP). Evaluarea nutrițională (calcularea compoziției corporale), a numărului de calorii necesar/zi și a greutății optime sunt gratuite.

Cu drag,

Oana

Publicat în Dezvoltare personală | Etichetat , , , , , , | Lasă un comentariu

Filozofia pașilor mărunți

Bine te-am regasit!

Ma uitam care este data ultimei (si primei, de altfel) postari. Si m-a luat groaza! Mi s-a facut rusine! Am constientizat ce repede trece timpul. Practic te înghite ca spirala unui taifun obligându-te sa te pierzi în vârtejul rutinei zilnice. Si ca urmare, ceea ce e important pentru tine, dispare! Mintea iti este ocupata cu ”ceilalti”, cu ”altele”, iar ție nu-ți rămâne decât să te dizolvi și să te disipezi…PUF! Oare viața mea unde este? Oare EU unde sunt?

Aici, făcând primul pas!

”Orice ți-ai dori de la viață, este la numai
UN PAS ÎN AFARA ZONEI TALE DE CONFORT.”

Visezi la ziua în care nu va mai trebui să te gândești la cum să-ți ții greutatea în frâu? Îți imaginezi că într-un sfârșit vei ajunge la greutatea ideală și grijile despre ce și cum și când mănânci vor dispare? Dacă da, atunci nu ești singură! Vom răspunde împreună astăzi la aceste întrebări…și poate chiar mai mult!

Așteptările duc la dezamăgiri. De aceea este așa de important să avem așteptări realiste.

Este realist să gândești că te vei descurca din ce în ce mai bine cu stările tale emoționale fără să le camuflezi în culorile mâncării din frigider. Este realist să crezi că va veni o zi în care tu vei fi cea responsabilă, tu vei avea controlul a ce și cât mănânci. Este realist să știi că prin acceptarea unui ajutor de specialitate, care îți furnizează informațiile corecte, vei scăpa odată pentru totdeauna de kilogramele în plus care îți produc atâta disconfort fizic și psihic.

DAR, este nerealist să crezi că vei atinge perfecțiunea. Este nerealist să crezi că nu te vei întoarce la mâncare din când în când, pentru a te simți în zona de confort. Este nerealist să te gândești că greutatea ta nu va mai avea niciodată fluctuații. (până și scalele de evaluare medicală folosite de doctori au o marjă de ”±”).

Cu cât așteptările tale sunt mai realiste, cu atât ai mai puține șanse de a te simți dezamăgită la un moment dat. Scopul tău este să-ți vezi și să conștientizezi punctele tale slabe. Dar nu te uita la ele judecându-le cu asprime, ci privește-le cu curiozitate! Momentele în care ești tentată să te întorci la mâncare pentru a te simți confortabil sunt de fapt stegulețe roșii de semnalizare ale minții și inimii tale. Ele îți semnalizează că ai nevoie să te privești cu o idee mai multă înțelegere, cu puțin mai multă blândețe și cu un strop mai mult de auto-acceptare.

În concluzie, primul pas este: ÎNVAȚĂ SĂ TE IUBEȘTI ȘI SĂ TE ACCEPȚI AȘA CUM EȘTI!

Ești gata să îl faci?
Dacă da, sunt aici ca să te ajut! Dă-mi numai de știre…

Cu drag,

Oana

Publicat în Dezvoltare personală | Etichetat , , | Lasă un comentariu

Esti perfect/a asa cum esti

Autentic

Cine crezi ca esti? Esti slujbasul constiincios si plin de solicitudine fata de sefi? Esti sotia/sotul care vesnic ii face pe plac partenerului? Sau esti copilul perfect care in fata parintilor nu are nici o opinie? Gandeste-te insa, de ce nu ai fi tu insuti, cel autentic?

In realitate, desi ne nastem cu aceasta trasatura de caracter, ne indepartam de ceea ce suntem cu adevarat pentru a ne potrivi imaginii pe care noi credem ca ar trebui ca ceilalti sa o aiba despre noi, pentru a ne simti acceptati de ceilalti, si pentru a ne satisface nevoia de a fi aprobati de cei in mijlocul carora traim.

Din necesitatea de apartenenta si acceptare, ne adaptam comportamentul, si in mod constient sau inconstient, vocea din mintea noastra ne avertizeaza- Ia aminte: esti un idiot; sa nu mai faci asta niciodata!…Dar acesta nu este un mod de a-ti trai viata.

Vrand sa fii altceva sau altcineva decat esti, traind la mila acceptarii si aprobarii celorlalti, consumi energie…Ca si cand te-ai stradui sa tii sub apa intr-un bazin 3 mingi gonflabile…Mai bine ai folosi aceasta energie pentru tine, pentru a te accepta pe tine, pentru a te iubi si respecta mai mult, pentru a evolua spre cea mai buna versiune a ta.

Competitia trebuie sa fie intre tine cel de azi si tine cel de maine, nu intre tine si ceilalti, oricare ar fi ei…
Asa ca FII AUTENTIC!

Cu drag,

Oana

Publicat în Uncategorized | 1 comentariu